ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

Պատասխանատվության մասին ընդհանրապես և ազատության շուրջ` մասնավորաբար

Պատասխանատվության մասին ընդհանրապես և ազատության շուրջ` մասնավորաբար
20.05.2014 | 11:25

Մեծ առումով` մարդու պատասխանատվությունն էլ երեք դրսևորում ունի: Կամ` պետք է ունենա:
Նախ և առաջ` պատասխանատու պիտի լինես Արարչի հանդեպ` կյանքիդ յուրաքանչյուր վայրկյանով, արածով ու չարածով, մտածածով ու չմտածածով, անելիքով ու չանելիքով:
Պատասխանատվության երկրորդ շերտը քեզ նվիրաբերված Հայրենիքի հանդեպ պատասխանատվությունն է:
«Նրանք, ովքեր պատերազմում են սրով, ի վերջո պարտվում են նրանց, ովքեր պատերազմում են արորով: Արորն այն զենքն է, որն ազգին հայրենի հողում հիմնավորվելու, ամրապնդվելու հնարավորություն է տալիս: Արորը սովորական զենք չէ. որքան շատ ես օգտագործում, այնքան ուժեղանում է ազգը»:
Ահա Հայրենիքի հանդեպ պատասխանատվության դրսևորման դասական օրինակներից մեկը: Եվ էական չէ, թե ով է այս մտքի հեղինակը, կարևորն այն է, որ դա ճիշտ միտք է:
Շինիչ: Ապագա ապահովող:
Եվ, վերջապես, պատասխանատվության երրորդ շերտը` պատասխանատվությունն է եկող սերունդների առջև: Պարզ, մարդկային, կանխատեսող պատասխանատվությունը: Որը խոր փիլիսոփայական տվայտանքներ չի ենթադրում բնավ: Ասենք` էն հարցի ստույգ պատասխանը, թե ովքեր են շատ, նրանք, ովքեր ծնվել են, թե նրանք, ովքեր չեն ծնվել: Կամ` ովքեր դեռ ծնվելու են: Թե նրանք, ովքեր այլևս երբեք չեն ծնվելու: Գուցե նրանք, ովքեր պիտի չծնվեին, բայց ծնվեցի՞ն: Թե՞ նրանք, ովքեր պիտի ծնվեին, բայց չծնվեցի՞ն: Գուցե նրանք, ովքեր պիտի չծնվե՞ն: Եվ այս բոլորից հետո` ամենակարևոր հարցը` ինչո՞ւ...
Չէ, բնավ այս ամենի մասին չէ խոսքը, որի պատասխանները միայն ՄԵԿԸ գիտի:
Խոսքը արդեն եղածի հանդեպ պատասխանատվության մասին է: Գյոթեն, օրինակ, կարծում էր, որ եթե եկող սերունդների համար ևս պարտադիր պետք է լինի անցնելիք այն ճանապարհը, ինչ իրենք են անցել, ապա ավագ սերնդի գոյությունն անիմաստ է դառնում: Այսինքն` յուրաքանչյուր առկա սերունդ պատասխանատու է յուրաքանչյուր եկողի համար: Այսինքն` եթե դժգոհության տեղ-առիթ-պատճառ էլ կա` պետք է ինքդ քեզնից դժգոհես, ոչ թե եկող սերնդից, որովհետև ծնողն էլ ես դու, դաստիարակողն էլ, կրթողն էլ: Այն միջավայրն էլ, որում այս երեք և մնացյալ գործընթացները ևս պետք է ընթանան` նույնպես:
...Բոլոր բառերն էլ որոշակի պայմանականություններ են պարունակում իրենց մեջ: Բայց ամենաշատը «վերջին» բառն է պայմանական: Ավելի շուտ` ոչ ստույգ: Իրականության հետ բնավ չառնչվող: Որովհետև ցանկացած վերջ` նորի սկիզբ է ու այդպես շարունակ:
Այնպես որ` այսօր «Վերջին զանգի» հետ կյանք է մտնում մի նոր սերունդ` հիմնականում սև ու սպիտակին անծանոթ, բայց կարողականությամբ` ավելին, քան նախորդ ու ներկա բոլորը:
Էնպես որ` սևն ու սպիտակը նրանք ավելի արագ կորոշակիացնեն իրենց համար:
Բայց անգամ դա չէ էականը:
Առավել էականն այն է, որ սա այն սերունդն է, որը ծնվել-մեծացել է անկախ Հայաստանում: ՈՒ որը եթե ինչ-որ բարդույթներ էլ ունի` ապա միայն ժառանգական կամ էլ` «ներդրված»:
Մնացյալում` ազատ է:
Ազատության չափ և պես:
ՈՒ չազատություն չի հանդուրժելու: Նաև այն պատճառով, որ դա անընկալելի և խորթ է իր համար:
Որովհետև ինքը տեսել է ազատությունը, տեսնում է այն և ցանկանալու է անպայման, որ իր սերունդներն էլ դրան ոչ միայն ականատես լինեն, մասնակից կամ պայքարող` հանուն դրա, այլ ապրող` նույն այդ ազատությամբ:
Իսկ կյանք մտնող ցանկացած սերունդ իր հետ բերած լույսի, բարու, լավի հետ մեկտեղ նաև ներկաների վրա պատասխանատվություն է ավելացնում:
Նույն այդ Լույսը, Բարին, Լավը պահպանելու և բազմապատկելու պատասխանատվությունը:
Ազատության պատասխանատվությունը:

Այդին ՄՈՐԻԿՅԱՆ
«ԺԱՄԱՆԱԿ ԵՐԵՎԱՆ», 24.05.2008.

Դիտվել է՝ 3588

Մեկնաբանություններ